måndag 4 februari 2019

Ljusare tider

Nu händer det grejer. Ja men man märker ju hur det blir ljusare och ljusare för varje dag som går. Tack och lov. 

Idag har jag tänkt på att tanke och handling liksom kan stanna vid bara en tanke. Ja för om man törs och är lite framåt så kan en tanke bli till handling som ger resultat. Jättebra resultat. Jag vågade fråga en vän som är så bra på att måla om stup i ett om råd. Det resulterade i att jag fick ett ekonomiskt bidrag typ, en hjälp när den behövdes som allra mest. Jag är djupt tacksam för det. Mer än någon kan tro faktiskt.

 Måndagen har varit som den brukar, ja fast lite ljusare än vanligt då. Här hemma landar jag som vanligt i soffan och tänker att... Jamen nu kan det bara bli bättre. Nu kvarstår bara ett litet problem. Vilken nyans jag ska välja när jag ska måla? Åhhh! Jamen det ordnar sig såklart. Som sagt, mot ljusare tider.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Ja tanke och handling...något man skulle testa oftare. Jag funderar mest :) Fint att få ommålat och vårt sovrum fick sig en dos färg i helgen, herregu de var aprikosa tapeter där!!! Vila och njut av en semla eller två kära Pia...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Så kul, och färgen blir nog inga problem att välja. Jag ska måla om våra garderobsdörrar så dom blir vita men har tyvärr inte kommit till skott ännu.
    Ha en fin tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Men skönt att du kommer att få hjälp!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.