onsdag 9 januari 2019

Då kör vi...

Nu tror jag att jag är på banan igen. Trots en natt med magbesvär. Nåja jag känner mig piggare i alla fall. Så pass pigg att jag klickat hem lite nya kläder. Jo men nu är det ett faktum, många av mina plagg har liksom krympt. Skojar.... det är jag som frodats. Att vara i klimakteriet eller strax där efter är ett litet helsike kan jag lova. Man går inte ner ett endaste gram. Man svettas och har sig. Man har ett konstigt humör. Man äter för mycket. Men jag ska skärpa mig. Fast jag kan ju inte gå utan kläder tills dess. Hur skulle det se ut?  Så jag har dressat upp mig lite, i blått faktiskt.


Vi får se hur det blir, alltid ett lotteri när man handlar på nätet. Gillar tröjan med urringningen i bak.
Jag är inte sponsrad så om någon vill veta vart jag hittat detta så bara fråga. 
Nu Godnatt. Har just kollat in Dirigenten. Bra skit asså.

Kram Pia 

4 kommentarer:

  1. Snygga kläder. Ett knä som väntar på operation ger samma symptom som du har. Alltså,
    kläderna krymper! Jag har hängt upp en trångklänning bredvid kylskåpet. Nu blir det
    inget förutom vatten och en frukt i tv-soffan efter 18! Dessutom har jag berättat för
    väninnorna så de förväntar sig att se mig i den klänningen om några månader... Bra eller
    dålig taktik?

    Kramar från Eva-Mari


    SvaraRadera
  2. Nej det är inte lätt att få bort de extra kilona som sätter sig på kroppen efter man passerat 50 strecket. Men det var mycket snygga saker du klickat hem. Nu får vi hoppas att det inte behöver skickas tillbaka. Skönt att du känner dig bättre också.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Är det klimakteriet som är boven i att man inte går ner ett endaste gram. Orättvist...
    Tänkte också börja kolla dirigenten när jag är klar med Hemma igen, den är bra alltså?!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Vi har sett hela Dirigenten. Riktigt bra!
    Blått är alltid fräscht! Fina plagg du hittat.
    Om man går upp i vikt när man kommer i klimakteriet då vill inte jag dit... ;) Hoppas man kanske kan få tillhöra de undantagen som INTE gör det haha... går upp i vikt alltså. Klimakteriet kommer väl alla till, antar jag ;)
    Mina nötknäppare... nej man kan inte knäppa nötter med dem. Jag antar att figuren kommer från sagan och baletten nötknäpparen? Kanske var den nötknäpparen en "soldat". Det stod i all fall "Nötknäppare/Tomte" på prislappen under den. Och när jag googlade så benämndes de som nötknäppare ;)
    Kram och ha en fin fredag!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.