måndag 26 november 2018

Tar det lite lugnt.

Lördagens promenad kändes inte alls Ok kan jag säga. Jag frös och mådde inte ett dugg bra efteråt. Somnade på soffan och resten av lördagen och söndagen var jag låg, seg och febrig. 


 Nästippen var is-kall. Som alltid när jag blir sjuk så är jag galet hungrig också. Ja men då vet jag att det är något på gång. Den vegetariska lasagnen smakade inte så bra som jag hoppats på. 
 Inte vann vi något på hästarna heller. Som om det skulle gjort någon skillnad. 


Trista saker hände i närmaste familjen också. Sånt som gör att man drar öronen åt sig och funderar ett varv till. Hälsan är otroligt viktig. Nu gick allt väl tack och lov. 
❤️❤️❤️
Advent nalkas och jag gillar advent mycket mer än själva julen. Ser fram emot nästa helg. Ser fram emot att alla är friska och krya. Ser fram emot pepparkakor och saffransbullar. Mot tända ljus och värme. Tänker på att vi har varandra. Idag och kanske i morgon. Man vet ju aldrig. Jag tar det lite lugnt här. Sover och sover. Tror det är en bra medicin.

Kram Pia

1 kommentar:

  1. Inte kul att bli sjuk och känna sig allmänt krasslig. Sova kan vara en superduper medicin ibland.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.