fredag 16 november 2018

En 50-tals klassiker

Fredagsmys! 

Jo man tackar. Jag slutar tidigt som jag gör var fjärde fredag. Kosan styr år fiskdisken på jobb orten. Krabba vill vi ha. Men ack så små. Hallå, finns det ingen större? Nopp! Nåja vi får dryga ut kvällens matintag. To start with. Krabba naturell. Vi skålar i bubbel med årets glögg.


 Blääähhh på den. Mitt i mellan rätten fick bli små pizzabitar från gårdagen. Slank ner rätt lätt. Sen till supé så blir det en klassiker. Räkcocktail. Vad sägs om det va? För en böna född senare 50-tal så känns det helt OK. 

Fast innan allt detta ätande så tog jag en promenad ja vi kan ju kalla det en Powerwalk i fall ni vill. Efteråt måste man ju ta en dusch. Självklart! Vad händer? Jo jag trampar snett på själva rampen, ja den som hindrar att allt vatten rinner åt fel håll. Jag trampar snett så den formligen flyger upp och snittar upp min vänstra tumme.


 Aj som F-N Skriker jag så klart och maken kommer ångande. Ska jag hämta plåster? Ja Tack. Ja det var ju en fredag att minnas.  


Kram Pia

1 kommentar:

  1. Vilken fredag, men du ska vara glad att det inte blev värre med din hand (tumme).
    Hoppas du får en bättre lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.