fredag 27 april 2018

Checkat in

Hejsan och Godafton.

Ja nu har vi checkat in på Allegårdens stugby. 

Fräscht och fint men om jag nu ska vara lite petig. Jag saknar äggkoppar. Kanske vi tittar in på någon loppis och åtgärder det problemet. Vi har nämligen inte så många kvar hemma. Sen så ser altanräcket ut att behöva målas. 

Jag försökte torka bort lite av det värsta algerna men gav upp. Ha Ha! Typiskt mig att försöka få det fint. Ganska så fånigt. Lade i alla fall på en duk som jag alltid brukar ha med mig när vi reser också gick jag på en blom plockarsväng. Nu är det mysigt på altanen, ja om man bortser från algerna då.  

Vi har ätit en god hemlagad middag som vi släpat med oss. Micrat på och ja vad sjutton man blir mätt och så ett glas bubbel på det. Jag har bäddat i vårt pyttelilla sovrum, släpat in en stol för att få ett sängbord. Vi har boat in oss kan man säga.

   Ja nu är vi här på fina Öland och om man står upp så kan man skymta havet långt där borta i horisonten. Kolla in vilka fina stenfår vi såg på vår lilla promenad.

 Forsythian har slagit ut och det doftar vår. Murgrönan ringlar sig fram och upp vart man än ser.


 I morgon hoppas jag få se levande ulltottar, massor av fåglar och annat roligt. Fast först lite frukost i det enkla.



Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Så härligt och vädret ser ut att vara med er.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni får några riktigt underbar dagar i den underbara Öländska naturen. Sug in det energigivande ljuset på Alvaret och södra udden.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Jag är sååååå avundsjuk på dig hi hi...det vet du! Hoppas ni får någon nytta av mina smultronställen :)
    Ha den bästa av helger nu och tänk på att det blir rejäla köer hem sen på bron!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.