lördag 16 december 2017

Tillbakablick och inställd arbetslust

Tänk att jag bloggat i 7 år. Tiden går fort när man har roligt. Sitter här och kollar tillbaka lite på gamla jul och adventsinlägg.

 Den här bilderna är från julen 2011 och 2012
på första bloggen simsalabim.

Den här glöggbilden fanns på blogg no:2 Hem ljuva hem 2012. Jag minns att jag tyckte det var så kul att fota och fixa till bloggen just den gången..

Idag så hade jag tänkt fixa till den gamla kälken som behövde en liten makeover. Ta lite före och efter bilder. Fast den där hemska nackspärren vill inte ge sig alls. Skulle städa lite också men Nej det går bara inte. Inget att gnälla över, det finns det som är värre.

Har i alla fall hälsat på mamma en stund. Tagit en kopp kaffe tillsammans på avdelningens matsal och jag tycker att hon kan komma hem nu. Jag gillar inte sjukhusmiljön, känns konstigt att vara där. Fast jag är ju glad att det finns sjukvård så klart. Nu ska jag fortsätta med att göra ingenting. Åhh så dålig jag är på det.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Kul med den gamla kälken! Jag rotade nyss fram vår gamla kälke också. Den får bli dekoration på trappen, ska pynta lite mer där imorgon om vädret tillåter. Det har snöat hela natten här så skottning står på schemat först!
    Ha en fin tredje advent!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Krya på dig, nackspärr är inge vidare!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Du får nog din gamla kälke tillpimpad när din nackspärr släpper.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Nog har tiden gått fort när man tänker bakåt. Bakåt är inte min melodi, det är ju nuet och framtiden som gäller. Hoppas din nackspärr släpper snart, inte kul. Inte heller att ha sin mor på sjukhus.

    Önskar dig en fin tredje advent.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.