fredag 24 november 2017

4 minuterskola

Fredagen blev verkligen en fredag att minnas. Tänk er att komma till jobbet och vara den som öppnar fast utan nyckel. Stön! Tiden innan detta så missar jag att tanka och får vända för att inte få soppatorsk. Vi pratar minuter av att hinna fram i tid. Stresshormoner liksom dansar rock´n roll i kroppen. Nu löste det sig så klart som det oftast gör. 
Väl hemma och många timmar senare så blir jag sååå sugen på något sött. Letar i skåp och lådor men förgäves. 


Jag bestämmer mig för en sats fyra minuters kola. Gott! 

kola, 4 minuters

4 minuters kola en snabb och enkel kola att göra när man är godissugen! 

1 dl socker
4 msk smör/margarin
4 msk sirap
1 msk kakao

Blanda att ingredienser i kastrull koka upp.
sänk värmen till medelvärme i 4 min.
häll upp på bakplåtspapper, låt svalna. skär ut fyrkanter ca 3*3 cm

väldigt bra för laktosintoleranta byt bara ut smöret till laktosfritt smör.
funkar lika bra 

Jag tillsatte en halv tesked lakritspulver. Bara för att jag gillar det.




Kram Pia

2 kommentarer:

Tack för dina ord och tankar.