Ja kära nån, i dubbel bemärkelse. Värmen är påtaglig och luften står typ stilla. Tur att jag kan svalka mig då och då i plurret.
Pappa är kvar på sjukhuset och mår riktigt dåligt. Det är en pressande och orolig situation för oss alla. Vårdpersonalen verkar ha det stressigt, de lovar att ringa upp men så blir det oftast inte.
Att gå i pension känns inte som jag hade trott. Jag känner mig kvävd och inlåst inte alls fri att göra vad jag vill som en kollega uttryckte sig. Jag vänjer mig kanske eller det kommer säkert bli bra.
Jag fick en bok i avskedspresent. Den hade jag ju hört talas om i bloggvärlden. Jag har läst och läst i skuggan med kall dryck. Det var en roman helt i min smak, lättläst och berörande. Utspelar sig i Italien och ni som följer mig vet ju vad jag tycker om Italien. Nu väntar vi på åskan som utlovas. Lite regn behövs och jag ska plantera en Svenne, även den en avskedspresent.
Kram Pia
