onsdag 2 augusti 2023

Skitstövel blir som ny

 Kom igen, nu drar vi ut och kollar efter svamp. 

Eftersom det har regnat typ varenda dag i juli så var gummistövlar ett måste. Nja vi hittade inte så värst mycket men det räckte till varsin svampmacka i alla fall. Gudagott!

 Mina stövlar köpte jag 2016 och efter turen så fick jag ett ryck att försöka fräscha upp dem lite. 

Förebilder

Ja jag vet, jag är lite knäpp. Men kolla vad fina dom blev med lite såpa, citronsyra och ättika. 

Sedan smetade jag in dom med lite möbel polish. Ha Ha! Nästan som nya igen.




Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Som nya! Precis sådär som man tänker efteråt... varför har jag inte gjort det där tidigare?
    Ingen kantarellmacka här än. Åh, jag måste kolla mitt ställe!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Godmorgon i stugan!
    Vad duktig du är som plockar svamp. Jag ser ofta svamp, eftersom jag vandrar dagligen i mina Dalaskogar, men är så enormt osäker på vad det är för svampar och är livrädd för att plocka hem något som är giftigt. Men mums för svamp-mackor!

    Men det är ju underbart ju att stövlarna blev helt som nya! Och det ligger i tiden att vårda det vi redan har så att det håller länge.

    Ha en riktigt fin dag!
    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Blev som ett par nya gummistövlar igen.
    Så himla gott med en svampmacka.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.