söndag 30 juli 2023

Pizza, trädplantering och stenruta

 Efter en liten tripp med husvagnen med bland annat pizzabakning på grillen i Alunda så landade vi hemma igen. 

Premiärsovning för Alundagossen i husvagnen. Modig liten kille som sov gott bredvid Farmor och Farfar. Sedan söndagspyssel på Villa Ryttarängen. Ja innan himlen öppnade sig igen. Hur mycket regn ska det komma egentligen undrar jag. 

Vi planterade trädet jag fått av kollegorna, ett prydnadsapel. Tror det kommer trivas bra där. På den delen av tomten är det inte samma sandiga jord som här uppe. Jag såg minst sju daggmaskar när vi grävde. 

Det andra på bilden är såpnejlika på tork. Tänker testa att göra eget schampo. Sen målade jag klart det sista och lade stenarna på plats. Tycker det blev dekorativt och lite kul. 

Funderar på att köpa ytterligare en ros och plantera där bredvid. Kanske blir det en utflykt till någon trädgårdsbutik i morgon. Jodå det ska regna då med.

Trappen kommer bli grå nästa år utifall någon funderar.

Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Regn??? Här är det så torrt och varmt så man slår baklänges! Njut av semester och söndag nu...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att sommaren helt har kommit av sig i Sverige.
    Låter spännande med eget schampo.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Jaså det regnar så mycket hos er, vad olika det kan vara! Här är gult gräs, även om det visst har kommit en liten skvätt då och då.
    Vad snyggt du gjort! Och den där apeln kommer bli urfint! Tror det kan vara en sån vi har här i föreningen, som jag tycker är så fin!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Nu har jag bytt webbläsare och nu kan jag kommentera utan krångel hos dig igen. Skönt!
    Kul att du fått ett träd i present, du kommer att minnas jobbarkompisarna resten av livet.
    Och minsann har du inte varit lite Ernstig också med din stenruta!
    Hoppas på lite mer sol för din del. Hos mig har det varit en salig blandning... som passar mig.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Så fint det blir, gillar också naturstenar. Mjukar upp det lite hårda.
    Kul med ett träd från kollegorna och pizza på grillen. Mums.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  6. Hej Pia,
    Men så mysigt med en liten husvagnstripp och övernattning med barnbarn. Älskar eran pizza-ugn på grillen! Så fint att få ett äppelträd av kollegorna. Minne för livet.
    Ha en riktigt fin dag!
    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.