fredag 28 juli 2023

Nästan klara med poolen

Tänk vilken tid det kan ta ibland med att få allt på plats.  

Men nu börjar vi känna oss klara. Lite kvar som att plantera mera perenner.

Lite målning kvar och plattsättning eller hur jag nu ska göra. Kan vara fint med lite stenar i en hörna tänker jag. 

Gårdagen ägnades åt att rensa, klippa och fixa för att få det någorlunda fint. Ser att plattgången behöver kantskäras men se där tog krafterna slut. 

Så jag köpte helt enkelt en kant skärare, en elektrisk. Hur det kommer bli ska jag visa sen. Hoppas, hoppas att det kommer funka. Sen har jag ju börjat promenera igen och det känns i smalbenen. Ja inte bara där utan efter rens och röj så är musklerna aktiverade. Men det är skönt att känna att man är lite på banan igen.

Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Men så skönt! Tagit ett premiärdopp? Är så avis på er som har pool, det är ju så ljuvligt att ta ett dopp när man är varm!
    Och vilka härliga och stora ormbunkar du har!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Det ser så herlig ut med en sånn pool, men jeg antar at det er mye jobb.
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Så kul att poolen snart är färdig.
    HA en fin lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Hej Pia!
    Vad skönt med en pool. Natursten är skoj att dekorera med. Har lagt dem mellan plattorna på några ställen.
    Det blev riktigt snyggt.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  5. Så himla bra det blev med nya polen. Där kommer ni att kunna njuta massor.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  6. Då är det dax för poolhäng snart! Härligt!
    Ha en mysig lördag...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Det ser skönt ut med pool. Och en blandning av plattor och natursten blir ju fina blickfång. Hoppas kantskäraren fungerar bra. En sån borde jag nog ha...

    Det allra bästa! Carina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.