torsdag 3 augusti 2023

Rosor budget

 Vi åkte iväg för att besöka handelsträdgården på Väddö. 

Jag hade tänkt köpa en ros eller två. Men väl där så brakade värsta åskvädret igång med hagel, ösregn och kraftiga vindar. Aldrig att jag går ut och letar rosor i det vädret. Nej det fick bli ett besök på restaurang istället där vi delade på en kebabrulle. På vägen hem stannade vi till på ortens lilla närbutik och se där. 

Krukrosor för 60:- Jag köpte tre stycken. Ja jag vet att det inte är samma sak som dem i handelsträdgården men de rosor jag har där innan är just krukrosor som jag planterat ut. Dom har växt och blommar så fint. Går det så går det tänker jag. 

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Lyckliga du, som kan ha rosor. De vill inte alls i vår sandjord, får bara en massa sjukdomar och ser eländiga ut.
    Jättefina rosor du fick tag i.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Vackra exemplar, inte alls fel att köpa i matbutik. De är ju också odlade! Framförallt Lidl har jättebra växter, har lyckats
    bra i min tidigare trädgård, mycket prisvärda och bara man håller koll på växtzoner så är de utmärkta.
    För otur kan man ha även om man köper Fina handelsträdgårdens utbud.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Allt går med lite kärlek och ompyssling.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.