söndag 6 augusti 2023

Kantskäraren och Dahlior

 Ivrig var jag när jag hämtade ut paketet med kantskäraren. 

Som ett litet barn på julafton liksom. Men efter att vi monterat ihop den och jag startade den så förstod jag att jag inte blivit bönhörd. Nej Nej, Ok den skar kanterna men sedan måste jag eller någon annan skyffla bort resterna. Så fysiskt jobbigt faktiskt. Jag fattar att jag måste ta bort det jag skurit men så som det var nu så satt det fast rejält. Inte bara att lyfta bort utan skyffla och hacka med spaden.

 Det var ju liksom den biten jag hade hoppats slippa. Icke sa Nicke. Men sista ordet är inte sagt ännu. Kanske det kommer bli bra. Eller såklart det blir. Man får göra det tidigt på våren och hålla efter.

Sen så levererar dahliorna massor av fina blommor. Ska plocka in en stor bukett idag. Men först fotboll och sen lite städning. Blir nog en bra söndag.



Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Nej vad synd att den inte helt levererade som ni velat och drygt då det sitter hårt också. Men daliorna är jättefina

    SvaraRadera
  2. Så synd att det inte blev riktigt som du/ni tänkt er med kantskäraren.
    Men som du skriver så kanske det blir bättre om man gör det tidigt och håller efter sedan.
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Så fin dahliablomning. Mina har inte riktigt kommit igång och gör kanske inte heller. Den som lever får se.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Varje gång som jag ser dahlior vill jag ha egna. Så vackra blommor ju.

    SvaraRadera
  5. Ja inget är enkelt förstås! Vilka underbara dahlior...
    Ha en fortsatt mysig söndag!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.