torsdag 10 augusti 2023

Solsaknad delux

 Ja men hur mycket regn kan det finnas? Jag längtar efter sol och värme nästan så det gör ont. 

Solrosen verkar inte heller gilla läget. Själv är jag tröttare än tröttast. Önskar att det fanns en energiknapp som jag kunde trycka på. Sen hade jag en riktigt dålig dag igår. På nya stället får vi mat från ett kök någon annanstans och när jag skulle ta ut kantinerna ur värmeskåpet så råkade den med sås i bara följa med och rann ut på golvet. 

Det fick bli köttbullar och potatis utan brunsås helt enkelt. Saknar mitt gamla liv utan resor till stan, utan uppvärmd mat och med människor som jag känner.

 💔


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Om jag kunde så hade jag skickat lite värme och sol bums till dig.
    Tråkigt med nya jobbet att känna så.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja, regn är det gott om just nu, till och med hos oss där det alltid är torrt!
    Hoppas du snart får lite sol på dig, och att du kommer att trivas bättre på nya jobbet snart!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Ja jösses, vem längtar inte efter lite sol och värme :-)
    Evigt regnande rent av. Men idag verkar solen titta fram en liten stund i alla fall, dock utan värme om det inte är genom fönsterglas.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Jag saknar också solen, har haft 3 veckors semester och börjar jobba på måndag. Känner mig nästan lite lurad att vädret varit så trist. Man behöver sol och värme för att orka med höst och vinter och mörker.
    Hoppas der känns bättre snart för dig på jobbet!
    www.ime-mittliv.blogspot.se

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.