söndag 11 juni 2023

Stanna upp och njut

 Maj försvann som en avlöning. Min bästa månad brukar jag säga. 

Den här Maj var jag sjuk i tre veckor och det känns som om jag missat något. Vardagen har varit stressig och mycket energi har ägnats åt jobb, trasig pool och försöka få ordning på allt möjligt. 


Så i morse när jag skulle gå ut så stannade jag upp en sekund. 
Såg att det blommade och blommade överallt. Otroligt vackert. 

Petunior som är både randiga och prickiga. Hur är det ens möjligt. Syrenerna har snart blommat över så jag tittar extra länge på den vita klasen. 

Pelargonerna "Night Scarlet" har en spännande färg. Inte riktigt som bilden på fröpåsen men det spelar ingen roll.  

Nu ska jag sluta stirra mig blind på oredan här hemma. Jordhögar, skrot och maskrosor kommer snart vara ett minne blott. Snart semester och då kan jag ta en bit i taget. Stanna upp emellanåt och njuta.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Hej Pia!
    Hoppas du kryat på dig. Du får ta igen det nu, du har så mycket fint som blommar.
    Kram Marika

    SvaraRadera
  2. Helt rätt. Man glömmer bort allt det vackra man har precis framför ögonen, när man inte stannar upp och njuter en stund. Den tiden har man råd med och det gör en gott i själen.
    Ha en fin och skön söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Ja att det kan vara så svårt att bara stanna upp! Njuta av allt! Märkligt det där...men ibland händer det :)
    Så fina bilder du bjuder på - snart semester!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Denne årstiden forsvinner alt for raskt hvert eneste år. Man rekker nesten ikke nyte før den er over.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.