onsdag 7 juni 2023

Nationaldagen och våfflor

Som en tradition några år tillbaks så firar vi nationaldagen med att äta våfflor tillsammans.

 Gamla som unga i familjen som vill och kan. Det finns liksom inga firartraditioner i svensk kultur kring just nationaldagen vad jag vet. Vi hittade på en bara för skojs skull. Våfflor är kanske inte så jätte svenskt, jag vet faktiskt inte. Men det passar så bra tänker vi. Att äta utomhus i solen.

 Antingen med rökt lax, crème fraiche och rödlök, eller som traditionellt med sylt och grädde. Det går ju bra med bägge faktiskt.  Jag vet! Vi förenade dagen med att fixa poolen som behövdes bytas från trasig till hel. Något som inte var så lätt som jag faktiskt önskat. Något som tog på krafterna i dagarna två för alla.

 Tänkte ett tag att ge upp faktiskt på riktigt. Att ge upp min tanke på pool och så. Tacksam för all hjälp vi fick från yngsta sonens kompisar och äldsta sonen med familj. Ödmjuk är bara förnamnet. Allt är inte riktigt i hamn ännu om man säger så, men på riktigt, riktigt god väg.

Kram Pia

1 kommentar:

  1. Vilken mysig tradition ni har skapat.
    Så bra att ni fick hjälp med poolen även om det inte är riktigt klart ännu.
    Ha en fin torsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.