onsdag 17 april 2024

Upphittade kuddfodral

 Jag är inte säker på när min före detta kollega Maria Wikers liv sydde dessa till mig.

 Jag vet bara att det är många år sedan. Jag fick för mig att tvätta kuddfodralen med ekorren och igelkotten på. Byta till något annat. 

Letade lite i gömmorna och där låg dom ju. Roligt med lite nygammalt. Ombyte förnöjer säger man ju.

 Sängstommen i furu som vi målade vit och gjorde lite chabby chick är jag så less på. Vill ha en kontinental säng. Det vill inte maken men kanske jag eller vi kan måla om den. 

Det var ju våran bröllopspresent den sängen. Snart är det väl antikvärde på den. Ha Ha! 

Kram Pia


2 kommentarer:

  1. Önskar att jag också hittade mina kuddfodral som är försvunna sen flytten!
    Din/er sänggavel blir jättefin i färg. Och så lever den länge än.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Så fina de var din kuddfodral.
    Du får hitta en färg som du tycker om och måla sänggaveln i.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.