måndag 19 juni 2023

Jobb, blommor och regn

Tänk vad man hinner med om man bara bestämmer sig för att sätta fart.
 

Jag började med att rensa lite i pallkragarna. Rödbetor och rädisor hade inte tagit sig särskilt bra. Sådde lite nytt och vattnade igenom. Sedan städade jag lite på tomten. Som att samla ihop slangar, stolar, ställa grillen på plats med skynket på.


 Ställde vattenkannorna vid tunnan som sig bör och vips så kändes söndagen riktigt bra. Efter en stunds vila så satte vi igång med att fylla igen där vi grävt upp för poolen. Tänk vad roligt att plantera växter där sedan. Längtar.


Reglar på plats inför panelen som ska på. För att kunna återanvända så mycket som möjligt av virket så drog vi spik och skruvade ut skruvar. Lite vila igen innan rensning av rabatten vid carporten och plantering i zinkhinkarna. Älskar vårt teamwork. 


På kvällskvisten plockade jag in lite blommor. Fint att blanda rosorna jag fick med lite vilda prästkragar, hundkex och gräslöksblomma.


 På köksön blev det doftschersmin. Sen kom regnet. Så efterlängtat.



I dag blir det ett besök på brädgården. Kanske vår plan att bli färdiga till midsommar inträffar.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Alltid bra när man är ett teamwork.
    Ha en fin ny vecka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Det jag minst saknar med huset och trädgården är allt jobb. Det jag mest saknar är att plocka en bukett blommor i trädgården. Får plocka vilda blommor istället. Eller göra en fuling och plocka i kommunens rabatter, fniss... Såg en fin rabatt igår i promenaden med gräs, vallmo och något blått, typ blåklint eller blåklockor. Kanske det blir ett nattligt projekt ;) Ha det fint! Kram Birgitta

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.