onsdag 21 juni 2023

Minipetunia och en bitterpia

 Jag har för mig att jag köpte frön till  Minipetunia. Men efter att ha kikat efter i min lilla svarta bok så var det år 2022. 

Minns att det bara blev en ynka som tog sig. Hur som så köpte jag en liten planta på @henriksbergs_blommorochgront. Det är sonhustrun och en granne till dem som driver upp grönsaker och säljer överflöd och blommor.  


Jag har ju tagit semester denna vecka men varje dag så är det något med jobbet som gör att jag inte känner mig ledig, bara frånvarande från arbetsplatsen. Typ jobba hemifrån samtidigt som jag hjälper maken med att skruva trall och bära brädor. 

Om i morgon vet jag inte ens om jag får vara ledig eftersom det fattas folk. Inte nästa vecka heller. Nåja lite bitter får man vara då fast jag är super, superglad att vi snart är klara med poolen och pooldäck. Sen tycker jag att färgen på minipetunian är väldigt fin.



Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Så skönt och härligt att pollen snart är klar.
    Tråkigt att behöva jobba på sin semester.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ohh woaw vilken underbar färg, den sprider verkligen värme och glädje :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Åh, vad härligt att ni snart får poolen klart! Hoppas du får vara ledig lite med, riktigt ledig alltså!
    Önskar dig en fin midsommar!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Härligt att poolen är klar snart! Önskar jag hade en själv i denna värme, puh...
    Ha en fin midsommardag nu och njut av dagen!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.