tisdag 30 maj 2023

En helt vanlig tisdag

Ja det hade det kunnat vara faktiskt. Men idag hände det saker på jobbet. 

Jag fick lämna referenser för första gången i mitt liv. Det ledde till anställning för en medarbetare. Så himla kul. Dessutom var jag så trött efter att ha sovit på tok för få timmar. Men det rättade jag till när jag kom hem. Tupplur på en timme. Sen fick jag energi att ta tag i ogräshärvan som råder hemma hos mig.

 En bit i taget så kommer jag bli nöjd så småningom. Pallkragarna sjunger på sista versen. Kanske ett lager färg kan få dem att överleva två år till. Vi får se. 

Makens jobb med att laga vattenfallet ser strålande ut. Åhh vad glad jag blir när det blir som man tänkt.  

Ungefär som den röd vita petunian som lyser upp en helt vanlig tisdag i Maj.

Kram Pia

1 kommentar:

Tack för dina ord och tankar.