söndag 28 maj 2023

Det går så där nu.

 Mors dag idag och jag väcktes av telefonen. Grattis på Mors dag kl. 07.45. 

 Kände mig inte alls hundra så jag försökte sova en stund till. Men det gick inte så jag klädde på mig och drog ut för att plocka liljekonvaljer till Mamma. Hon önskade sig det. Sen efter att fikat med henne och Pappa så for jag hem och brottades med humlen i lillhuset och annat som behövdes fixas till. 

Jäklar vad den har tagit över kan jag säga. Humlen alltså. Insåg att jag nog måste fortsätta en annan dag. Gräva upp och såga sönder rötter. Kroppen sa ifrån. 

Bambun har gått på lunch eller vad man nu ska säga. Inte mycket att jubla över precis. 

Sen så hade vattenfallet vid dammen frusit sönder. Maken ska försöka laga med glasfiber och plast. Sist men inte minst, den där poolen som lyser med sin trasiga fulhet. Usch! Åhh vad jag saknar att sitta där och bara glo på vattnet, doppa fötterna och lyssna till porlandet. Meditativt som bara den.

 Som sagt det går så där nu. Motgångar är till för att övervinnas eller hur? Man går starkare ut efter en motgång har jag lärt mig. Snart så är den nya poolen på plats, ogräset rensat och humlen besegrad.

Var riktigt sur också när Lettland vann över Tre kronor i ishockey WM men, idag när dom tog sin första medalj någonsin så gläds jag med dem. Grattis till bronset Lettland.


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Ja, humle kan väl vara rätt besvärlig har jag förstått! Och växa så det syns dag för dag!

    Hoppas dina motgångar lugnar ner sig nu!

    Kramis!
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Låter som mycket att styra med. Men det blir säkert bra sedan när det är klart.

    SvaraRadera
  3. Ibland stockar de på sig och allt känns tungt.
    Men det brukar alltid bli bra i slutändan.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Men oj, oj, här staplas det på hög minsann.
    Hoppas att ni snart är ute på andra sidan och kan njuta istället.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.