onsdag 31 maj 2023

Nu porlar det igen

 Dagarna rullar fram i ett enormt snabbt tempo. Jag vet knappt vilken dag det är.

 Kommer hem från jobbet och ser att vattenfallet är i gång igen. Glädjesuck. Ja även fast jag inte hunnit rensa där ännu så är det vackert, men det ska bli snyggare snart. 

Vid vår ytterdörr så bjuds det på detta. Inte så man gråter floder direkt. Så himla vackert och jag älskar verkligen det där gröna mot det vita. 

Japp jag eldade bort lite av rhododendron men kolla. Den levererar ändå. Tack för det kära moder jord. Det var absolut inte meningen.


Jag lovar, jag ska inte elda där någon mer gång.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att komma hem till det där, ja både vattenfallet och den grönvita grönskan! Jag älskar funkia, speciellt de där med vitt i. Och något litet med vatten önskar jag att jag hade i min trädgård. Nångång kanske....
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Rogivande och fint att komma hem till.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Ja det är så vackert nu! Helt gudomligt! Vem vill inte ha ett eget litet vattenfall? Så fint!
    Fredag igen vännen...hoppas din vecka har varit både rolig och lugn :)
    Kramis från Titti och ett väldigt blåsigt Öland

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.