tisdag 4 april 2023

Vad är det i påsen?

Nu händer det saker med sådderna minsann. Till helgen hoppas jag kunna flytta ut i växthuset. Ja inte jag då utan plantorna. 

Jag får koppla på en frostvakt. Men vad är det i påsen tro. Jo en dahlia som överlevt. Sen så köpte jag två sticklingar av fuchsior på Blomsterlandet. 

Pompondahliorna har grott så då behövde jag måla lite på kul. 

Min konst om man nu kan kalla det konst är naiv. Skapas ofta av särlingskonstnärer, det vill säga konstnärer utan formell konstnärlig utbildning. En barnslig enkelhet i både uttrycket och teknik. 

Sen vill jag inte titulera mig Konstnär. Jag målar för att det är roligt och avkopplande. Precis som när jag är i trädgården eller i växthuset.

Kram Pia 

2 kommentarer:

  1. Såg filmen Maudie och blev alldeles tagen. Så fin och gripande.
    Tänker på henne när jag ser din målning. Fortsätt måla, Pia!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen avkopplande och rogivande att sitta måla.
    Ha en fortsatt fin tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.