onsdag 5 april 2023

Ylletröjan på och värmande Wook

Jag försöker verkligen att se positivt på tillvaron. Men det är lite, lite svårt. 

Ryggen krånglar rejält, det snöar ute och det är kallt här inne i vårt lilla hus. Kränger på mig en ylletröja som krympt lite i tvätten. Ja eller så är det jag som vuxit. Man vet aldrig så noga. Eller det vet jag faktiskt. På matsedeln står det Wook idag med nudlar och kyckling.

 Åhh så gott och där kan man ju trycka i lite hetta i form av kryddor och starka såser. Det värmde faktiskt. Försökte duka lite Asiatiskt. Hmm, men det var faktiskt några som märkte att jag gjort mig till. Är det Origami? Nja kanske inte riktigt. 

Men vad tusan det ser väl alla att det är en röd båt på tallriken. Man ska ju ändå bara torka sig med den eller hur?

Kram Pia

1 kommentar:

  1. Vi får hoppas det blir lite vårväder till påsken nu.
    Så god din mat såg ut, och minimajs var väldigt länge sedan jag åt.
    Klart man ser att det är en röd båt.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.