lördag 1 april 2023

Möta påsken

Sovrummet badar i ljus när jag vaknar. Mörkläggningsgardinen får vila jag vill ha in ljus nu. Massor av ljus. 

Satt en stund ute i solskenet igår och den vita snön reflekterade mängder av ljus. Underbart. I dag ska påsken få komma in och det ska bli så mysigt. 

Tuppar hönor och kycklingar ska få pryda köket och andra ställen. Först ska jag skotta upp en gång till den lilla garagedörren. Det är nämligen där vi förvarar påsk saker, julsaker och annat som inte ryms här inne.

 Minipåskliljorna har vissnat så det får bli lite nytt från butiken. Mina frösådda pelargoner har artat sig väl. LYCKA! 

Med andra ord, det kommer nog bli en bra dag. Sedan har jag tagit ledigt i slutet av veckan för att få en lång återhämtningstid. Jag behöver också ha betänketid över framtiden. Vilka beslut jag ska ta. Det kan bli nytt jobb som innebär pendling igen. Vi får se. Sen har jag blivit lurad idag av Pågens. 

Ha Ha! Jag gick på deras skämt om skalkarna.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Ha en fortsatt fin lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Mmm lever i en avtrubbad värld - har helt missat alla aprilskämt. Men det där var kul! Härligt att sätta in lite påskkänsla. Tror att mina grejer ligger i en flyttlåda nånstans. Bra att du ger dig tid att reflektera och landa i rätt beslut. Det brukar man ha gott av i längden.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Påskpynt... ja här har det inte kommit fram någonting ännu, och det är nog ingen idé heller när vi inte kommer vara hemma. Jag plockar fram ett ägg, en kyckling och en hare nere på kusten. Kanske ska jag försöka få med mig ett påskris också?
    Jobbigt med jobbförändringar när man inte väljer det själv... men allt kommer säkert ordna sig för dig. Hoppas du slipper pendla, det verkar rätt jobbigt, men måste man så måste man ju såklart. Men hoppas det löser sig med något så du slipper det i alla fall! :)
    Kram och ha en fin påsk!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.