måndag 10 oktober 2022

Blommor som levererat

 Varning för många bilder.

Varje år så provar jag gärna något nytt men satsar gärna på säkra kort. 

 Ja som petunior, tagetes och stjärnöga. Jag blir inte besviken för jag vet att det kommer gå bra. 

 Men att testa nytt måste man ju och i år är jag nöjd med svartöga och mina fina astrar.


 Inte nöjd med dahliorna alls. 

Inte med luktärt heller. Fast det var ju ingen nyhet direkt. 

I dag den 10:e oktober så blommar det fint här trots några frostnätter. Lite svårt att fånga dem i blåsten med kameran bara. 

Stiliga Linné tagetes. Älskar den. Jag plockade in en bukett med aster, röda rosor, kärleksört och några tagetes. Tycker den blev så vacker. 

 Penséerna blommar om på farstubron och det är en trogen blomma som jag alltid har. Från tidig vår till sen höst. Andra trogna är ju pelargoner så klart och Flitig Lisa.

Lisan och pelargonerna står i uterummet.


Nu ska jag kika runt hos andra som har lagt ut "sommarblommor som levererat" på Trädgårdsfägring. 

Dit kommer du om du klickar på bilden till vänster. Kanske man kan få lite tips på bra sommarblommor. Alla bilder är tagna idag. Visst är det fantastiskt.


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Så mycket vackert du har som fortfarande blommar i din trädgård.
    Det var verkligen en liten vacker bukett du fick till.
    Ha en fin måndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Så tacksamma och vackra!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.