lördag 8 oktober 2022

Päronpizza

 Vi fick massor av päron i går. Vilken lycka. Funderade på vad jag ska göra med allt. 

Lite ska vi ge bort och sen får det bli inkokta päron och kanske päronchips. Vi hade inte tänkt klart över vad vi skulle äta till middag så jag rotade fram en färdig pizzadeg och lite Chevré från frysen. Hittade lite skinka också. Gjorde två olika små calzone. Päron och Chevré med lite röd paprika smakade gudomligt gott. 

Jag tror den med skinka och vanlig ost också var god. Så mitt tips är, testa att göra pizza bianco med päron nästa gång och god Chevré eller annan smakrik ost. Strö över lite valnötter och rucola. Mums filibabba. Behöver ju inte bli så övergräddade som mina. Ha Ha! 

Ni har kanske redan testat? Tar gärna emot tips på vad man kan göra med päronen.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Så gott det ser ut. Och för mig har de perfekt färg!!
    Ha en skön päronhelg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Åhhh, så gott. Det får nog kanske bli pizza idag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Mums för päron och chevré på en pizzabianco. Tack för tipset :)
    Mitt tips till dig, eftersom du verkar gilla ost, är att skiva päron i ca 1/2 cm tjocka skivor, ringla över honung och smula ädelost över.
    Sätt in i ugnen i 225 grader, ca 15 minuter, tills osten får lite färg. Rosta mandelflarn och strö över de bakade päronskivorna.

    Ett annat tips är päronchutney. Kram och skön söndag!

    SvaraRadera
  4. Men såååå gott! Bra tips, har aldrig testat päron på pizza förut...
    Jamen söndag igen kära du! Vart tar veckorna vägen???
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.