söndag 2 juni 2024

Trädgårdsfix med sekatör och färg

 Morgonen bjöd på svalt väder vilket fick mig att hoppa i arbetskläderna och ge mig ut. 


Hade bestämt mig för att fixa till hörnet utan för biblioteket. Det är till vänster i bild. Här finns en ingång in under altanen. Där hade maken byggt ett typ av skydd som behövdes renoveras. 

Han hade skruvat fast brädorna som lossnat, jag hade målar tvättat och strukit på ny färg i går. Borde ha tagit förebilder.

Nu skulle Vidjehortensian som står bredvid tuktas och plattorna läggas om. Regnvatten gör att den innersta raden med plattor sjunker. Rabatten under fönstret behövde rensas. Lupiner och stockrosor hittade jag där. Medans jag pysslade med det körde maken med trimmer eller röjsåg och sen klippte han gräset. 

Den vilda och i mina ögon fula trädgården förvandlades till en fin och trevlig sådan. I dagsläge får man ta en bit i taget och nöja sig med det. Potatisen växer bra och det gör löken också. Det känns att man inte är så ung längre.


Kram Pia


2 kommentarer:

  1. Man får ta det i sitt eget tempo så blir det bäst.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Med sekatör och pensel kommer man långt, det blir fint när det är nyklippt och nymålat.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.