torsdag 21 januari 2021

Nakna produkter

 Nu har jag testat något nytt nämligen en schampokaka från LUSH. Den heter Soak And Float, håll huvudet klart och lugnt.

Ska enligt beskrivningen vara bra om man har psoriasis i hårbotten. Hur det hela slutar vet jag inte ännu såklart. Har bara tvättat håret en gång. Fast det blev ett härligt lödder, troligen så tog jag i lite för man vet ju inte hur mycket det går åt. 

Man ska liksom gnugga kakan i handen eller i håret för att få till själva löddret. Doften är ganska så stark tycker jag faktiskt. 

Massor av plastförpackningar i vår duschhörna ☹️

Den där kakan som låg i en kartong utan en endaste gnutta plast omgiven av komposterbara pluppar, spred sin väldoft i hela huset. Nix jag är inte sponsrad alls men jag gillar deras budskap. "Förpackningar är skräp därför skickar vi våra produkter nakna till dig" Någon som testat deras produkter?

Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Ohh det var något nytt för mig, det kände jag inte till,. Kan tro det blir mycket lödder innan det löst sig klar.

    SvaraRadera
  2. Vet att ja köpt badbomber från lush när vi bodde i Sverige.
    Det ska bli kul att höra om du tycker tvålen är bra.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Aldrig hört talas om den ens. Spännande och ansvarsfullt. Lycka till.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Har hört om dem men aldrig testat, ser fram emot mera info när du har testat mer. Kram

    SvaraRadera
  5. Har använt dem i många år nu. När jag började använda deras rengöring och krämer mådde huden i ansiktet mycket bättre så varför sluta. Och det är samma med hårvårdsprodukterna. Hoppas din psoriasis blir bättre av kakan.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  6. Oj det låter spännande och bra för en öm hårbotten också :) Lush har jag hört talas om men aldrig använt...återkom gärna sen med mer respons om den!
    Ha en fin helg!
    KRAM Titti

    SvaraRadera
  7. Hej Pia!
    Vilken fin produkt! Min yngsta dotter, som är mycket miljö medveten, köpet också nakna shampoo tvålar, men helt av miljöskäl. Men hon berättar att de är ganska dyra vilket ofta är fallet med miljövänligt och ekologiskt också. Synd. Men good on you!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.