onsdag 20 januari 2021

Det gör ont

  Ja det är en hel del som svider och gör ont här i världen, det ska gudarna veta. Men detta är av en lindrigare sort. Väldigt egocentriskt men ändå. Shit vad det gör ont. 

Jag pratar om träningsvärk. Jag hade nästan glömt hur det känns. Bara det är ju en katastrof i sig. Nu minns jag i alla fall. Nej det är inte från skidturen även om det kändes lite det med. Ovana rörelser i oanvända muskler. Nu handlar det om en utmaning som jag hoppat på. 

25 armhävningar, 25 situps och 25 knäböj eller squats per dag fram till midsommar. Tjooohooo! Jag har gett mig den på att klara av det. Det är bara jobbigt i början. Det tar ca.7 minuter. 

Varför gör jag detta då? Jo för att jag har börjat känna av ryggen och då måste man mota Olle i grind. Stärka bålen för att orka ett tag till. Det skadar ju inte om man säger så. Idag blir det lite skidåkning och barnbarn på besök. Mitt må bra konto fylls på till bredden.

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Tror att jag ska ta och följa på ditt race.
    Ha en toppendag idag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Heja dig! Det kommer att gå galant!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Härlig utmaning, heja dig!! Träningsvärk är ändå en skön värk, på nåt konstigt sätt.... ha ha ha!
    Kraaam Kate

    SvaraRadera
  4. Åh den utmaningen ska jag hoppa på, behöver också stärka upp ryggen. Jag hejar massor på dig, du kommer klara det galant :) Kram!

    SvaraRadera
  5. Heja dig! Alltså, du är så härlig!

    Och vad duktig du är!

    Haha...Jag fick träningsvärk förra helgen när jag städade allt i bokhyllorna. Jag arbetade nog i någon konstig ställning. LoL! Kan få det om jag till exempel rensar landen också. I låren.

    Jag gör armhävningar mot tvättstället varje morgon. I början fick jag träningsvärk men inte nu längre. Jag ökar på i antal med jämna mellanrum.

    Kramen och ha det gott!

    Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.