måndag 18 januari 2021

redo för uteliv

 Jag gillar att vara ute bara jag inte fryser. Tyvärr så har jag börjat göra det på sista tiden. Mest om händer och fötter.

Jag kom på att kängorna mina var utslitna, att det var hål i mina vantar och att saker faktiskt inte håller i evigheter. Så jag har shoppat lite nödvändigheter. 



Skaljacka på rea. Min fina mörklila tycks ha krympt i garderoben. Man måste få plats med en varm fleecetröja eller tjocktröja också.

Kängor Kiruna på rea

Tre par fingervantar att ha inuti tumvantarna på första bilden som snälla Mamma sytt
Dessutom passade jag på att införskaffa nya sulor till kängor och pjäxor.


Jag tycker att jag gjort ett bra köp för alltsammans landade strax under tusenlappen. Om man slår ut det på 5 år så blir det ju bara 200:-/ år. Det tycker jag att det är värt för att slippa frysa.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Nej frysa vill man inte göra när man ska vistas utomhus vintertid.
    Tycker du lyckats bra med dina nya inköp och snygga var det med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Frysa vill man ju inte göra. Ser ut som rejäla inköp, hoppas att du blir riktigt varm och nöd :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Hej Jag tycker att dina käglorna ser rejäla och bra ut. Får man fråga vilken affär du köpt dem i så kanske jag ja få tag på ett par i rimligt pris. Hur är de i storlek? 🤗 Anki

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Det är toppen om man kan köpa vinterkläder som man kan ha länge. Jag är uppe i 11 år nu med två av mina vinterjackor. För att inte tala om täckvantarna.
    Lila detaljer är snygga tycker jag.

    Kram, Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.