fredag 22 januari 2021

Lite skört och hett

 Har ni lätt för att känna av stämningar? Det har jag. Just nu tycker jag att det är spänt, skört och hett som bara den. Ja lite här och var faktiskt. 

Sen så tänkte jag att vissa bara struntar i de regler och restriktioner som gäller nu. Jag undrar om de som helt sonika kliver in på jobbet fast de inte får skulle göra likadant på ett sjukhus, på en flygplats eller hos polisen. Nej troligen inte. Jag kokar inombords men orkar inte vara häxan surtant hela tiden. Varför? Jo för jag är trött på situationen precis som så många andra. 

Sen har jag svårt att inte säga min mening i många frågor. Inte alla som vill eller vågar det men någon måste ju om det är något som är tokigt tänker jag. Men har ni hört uttrycket " Dont kill the messenger" Jag känner mig faktiskt lite halvdödad. Ha Ha! När regnet öser ner och snön blir till vattnig is. Allt blir blött och mina skidspår försvinner då är det lätt att hålla sig för skratt. Ja, Ja, sånt är livet. 

Fredag och skönt med en helg. Lite bubbel i glaset och avspänt läge gäller. Hur mår ni i dessa tider? Tycker ni det är lite skört och hett?

Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Skört ja, hett nej. Tycker det känns iskallt och fastfruset.
    Och oändligt trist. Men vi måste hålla i och hålla ut. Nu mer
    än nånsin. Jag tycker du ska ryta till fastän det känns fel.
    Baskade folk som inte kan tänka själv!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ja, hur många människor som inte fattar.... Vad är problemet, liksom?!
    Här är det halv storm idag tycker jag det ser ut som.. och säkerligen ytterst tunna skidspår kvar!!
    Fin lördag till Dig, Kraaam Kate 🌿🌷

    SvaraRadera
  3. Det är väl tyvärr oftast så att budbäraren är den som ligger illa till man uppmärksammar problem. Antingen så åker budbäraren på att lösa problemet själv eller får skit för att man "skvallrar". Inte konstigt att många väljer att vara tysta...
    Här är det barmark igen. Det var vinter i typ två-tre dagar. Undrar om det blir någon mer vinter här i Norrköpingstrakten. För min del kan det kvitta nu. Trevlig helg! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Konstigt, men oftast blir det den som ryter i som får skiten.
    Ha en bra helg.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Hej Pia,
    Jag känner igen mig så i det du skriver. Jag blir irriterad och vill säga något, för jag är precis som du, en sådan som inte kan vara tyst. Men nu känner jag att vissa situationer är så galna så att jag inte ens orkar protestera eller såga något.

    Skål! och ha en fin helg.

    Varm kram, Anneli

    och tusen tack för dina kommentarer hos mig. Så uppskattat!

    SvaraRadera
  6. Jodå, känner igen det där! Intressant inlägg om en knepig tid...sen alla dessa som tror att ALLT blir som vanligt bara man fått vaccinet! Resor ska bokas och då kan man trängas på köpcentrum igen... jo jo...
    Nåja jag känner mig också som en surtant :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Nja men jag har möjlighet att hålla mig så isolerad jag vill. Och jag har aldrig trott att ett vaccin skulle lösa allt över en natt. Så det känns lika stabilt som förut. Väljer mina fajter numera och tar de som känns viktiga det tar för mycket energi annars.

    Bubbel är alltid rätt :) Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.