lördag 23 januari 2021

Mums och dramatik

 Vi har jobbat inom skogsbruk idag. Sågat ner träd och sånt. Fast jag var mest med Ivar och det är ju bara så roligt. Utom när han satte i halsen. Ja sånt händer ju ibland men allt gick bra. Phuuu! 

Det var en sån här  bit av goda minimunkar som hans mamma bakat som fastnade. Klart man proppar i sig av sånt gott och glömmer att tugga. Sen till den där klassiska frågan, vad ska vi äta till middag. Efter en snabb koll i frys och kyl så blev det fiskplanka. Men innan så skulle jag fylla på lite bubbelvatten i Sodastreamen. 

Då svämmar det över, ner på routern och det blir kortslutningen. Jag typ dör av frustration. Varför, varför inte nu jag orkar inte. Så jag hämtar hårtorken och blåser på som en tok. Det funkar. Tack och lov. Händiga, påhittiga jag! 

Ja mina fiskplankor är jag också stolt över. Fina och goda. Gjorda med kärlek. Massor av kärlek och lite plasthjälp.


Spritsad potatismos med äggula, hemgjord fisksås toppad med färska räkor och dill.


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Den fiskplankan kan du verkligen vara stolt över. Ser så god ut och som om den kommer från finrestaurangen.
    Kram Monika

    SvaraRadera
  2. Gud så gott det såg ut. Precis som Monica skrev, ser ut som värsta restaurangmaten.
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.