lördag 4 maj 2024

Sista dagen på ön och vad hände

 Ja kära nån vad det blev konstigt. 

Inte blev Ölands resan så som jag tänkt eller hoppats på tyvärr. Jäkla förkylning och öronvärk.

 

Nåja vi åkte i alla fall till Gråborg som är en fornborg kan man väl säga. En jättestor sådan. Fint ställe och vädret var kanon. En kelig katt uppvaktade maken som ju är super allergisk. 

Tror att djuren känner det på sig. För alltid ska hundar och katter vara på honom. Vi hittade äntligen fram till Segerstads fyr. 

Vi åkte hem tidigt eftersom jag inte mådde bra alls. Jobbade på torsdagen men sen däckade jag i hög feber. Kortläsaren försvann i packning hem så jag kunde inte ladda upp bilder. Inloggen på min mail strulade så, Nej ingen bra feeling faktiskt. Idag har lite av krafterna återvänt. Med betoning på lite. Surt när vädret är så himla fint och så ligger man inne och stönar. Jag har i alla fall burit fram trädgårdsmöblerna och sått sallad + persilja. I slowmotion om ni fattar. Under en Alvedon drog. Hittat en annan kortläsare i gömmorna. Plus på den.

Ha det fint alla och njut av det fina.




Kram Pia


3 kommentarer:

  1. Trist när det inte blir som du tänkt dig. Du som är så förtjust i Öland.
    Hoppas du snart blir piggelin igen. Nu är det ju vååår!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt att det inte blev en toppenresa som du tänkt.
    Krya på dig nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Ja man du fick en liten dos av ön i alla fall! Trots strul och öronvärk! Segerstads fyr har jag nog aldrig varit till, hm...ser fint ut!
    Njut av söndagen Pia!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.