söndag 5 maj 2024

Sakta och lugnt

 Ja ni som känner mig vet ju att det inte är mig grej riktigt. 

Jag är rastlös och vill att saker ska gå fort. Det ska hända något hela tiden. Jätte knäppt egentligen men man är som man är. Nåja nu när man inte mår så bra så borde jag ju bara ligga i sängen och ömka mig. Men det är ju bara så himla tråkigt. Jag tar det lugnt om man jämför med när jag är pigg. 

Idag har jag bättrat på en av korgstolarna med lite färg. De blev bara en idag. Jag har åkt med maken på en liten tur för att fota blommor  då sitter minneskortet inte i kameran utan i kortläsaren hemma. Typiskt och skitdumt. Jag plockar in några pärlhyacinter för det finns det gott om här. Sprider sig som bara den också. 

Jag tar en sväng ut i växthuset och där går det verkligen sakta och lugnt. Det blir inte många tagetes i år, tråkigt dom som brukar gro så lätt. Jag gillar ju verkligen tagetes.

 Petuniorna verkar må bra och det är väl bara att vänta och ha tålamod. Tomatplantorna skäms jag över. Jisses!

 En sak ser lovande ut. Det är ripsen som kommer bli superfina eternell buketter sen. Hoppas jag i alla fall. 

Snart ska jag baka årets första rabarberpaj. Mums filibabba.




Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att du blev risig, på er resa! Ja, inte lätt att ta det lugnt inte, men försök! ♥
    Krya på dig!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Förstår dig att det inte är lätt att ta det lugnt om du nu inte är en sådan människa.
    Men du får försöka att dra ner på tempot nu när du inte är så bra.
    Ha en fortsatt fin söndagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Rabarberpaj eller rabarber överhuvudtaget, så så gott. Rastlöshet är ingen bra kombination om man har lätt att bli stressad.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.