tisdag 19 mars 2024

Fotvård

 Jag borde och jag måste verkligen ta hand om mina fötter. Men det går inte så bra. 

För att peppa mig själv så dukar jag upp lite. Jag vet ju hur härligt det är att sitta där med fötterna i ett varmt fotbad fyllt med fotsalt. Fila och ha mig. Bara vara. För då sitter jag stilla i alla fall.

Sedan smörja in fötterna med fotsalva och måla naglarna lite för att det bidrar till lite lyx och glamour. 

Känslan när jag är klar är så skön. Fattar inte varför jag drar mig inför det. Man det är väl det där med tid kan jag tro.


Nu är jag redo för fot-spa de lux. Tar ni hand om era fötter? Kanske ni går till en fotvårdare. Friskvårdsbidraget täcker det har jag hört.

Kram Pia



2 kommentarer:

  1. Ungefär som jag med min pilates. Jag vet hur skönt det kommer kännas efteråt men eftersom kroppen gör ont så drar jag för det. Fast jag vet att det är precis det jag behöver för en gladare kropp.

    SvaraRadera
  2. Saknar mitt badkar där det var så lätt att sköta fötterna. Men jag har mina rutiner
    för fötterna ska man förhoppningsvis stå på länge.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.