måndag 10 juli 2023

Om rosa, rost och en ljusblå klänning

Nu kan jag inte skylla på att jag inte har några skor att motionera i. Nästan lite för snygga att bara ta promenader i tycker jag.


Sen att de är rosa är ju inte fel det heller. På tal om rosa så hade jag en stor bukett med pioner på uterummet förra veckan. Den rosa färgen står för kärlek, medkänsla och omtanke, avkoppling och lugn, oskuldsfullhet och naivitet. Det är en mycket positiv färg som kan ge många bra känslor.


Min ljuslykta som stått ute hade börjat rosta lite men det fixade jag med lite svinto. Bra grejor det minsann.


Nu väntar jag på min klänning som jag tycker ser väldans skön ut. Jo den fanns i rosa också men det kan bli för mycket av det goda. Hoppas den kommer snart. 

Men tills dess så ska jag måla lite och fixa klart runt poolen. Hade tänkt åka till nya jobbet men eftersom det är finväder så väljer jag att ta det på torsdag. Då ska de regna.

Kram Pia




5 kommentarer:

  1. Ja klänningen ser både skön och fin ut. Blå är min älsklingsfärg. Hoppas du visa den på sen.
    Kram Monika

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg klänning som du klickat hem.
    Ha en bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Oj vilken fin klänning. Får man frågar vart den kommer ifrån? Jessica

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.