måndag 26 juni 2023

Sömntuta på lapptäcke

 Ja det kan man kalla mig. Fattar inte vad det är med mig, jag somnar hela tiden. 


Det är väl värmen tänker man. Men att först sova i skuggan en timme och sedan i fåtöljen en stund till från att sedan lägga sig 19.30 och sova till 07.00, det är inte normalt.


Jag brukar lägga ut det gamla lapptäcket på gräsmattan med en kudde och ligga där och slappa. Ropade in det på en auktion för längesedan. Ligga där och tänka på vad alla lappar kommer ifrån. Någons skjorta, klänning eller ja vad vet man.    


Finns ju en blomma som heter sömntuta. Den här "Thai Silk Pink Champagne" ska jag nog testa nästa år. Eller den här "Pink Bush


Kram Pia


5 kommentarer:

  1. Värmen gör att man blir väldigt trött och slö.
    Eller du kanske behöver den här sömnen för att ladda om batterierna.
    Vilket vackert lapptäcke du ropat in.
    Ha en fin ny vecka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Värmen gör nog sitt, men så har du ju haft mycket med ditt jobb en längre tid. Hoppas du kan ta dig tid att koppla av, lyssna på kroppen, vila och vila!
    Ta hand om dig!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Håller med de andra som skrivit om värmen och jobbsituationen, båda har nog med din trötthet att göra. Lapptäcket är jättefint, vilket jobb som ligger bakom det. Hoppas veckan blir bra. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Vackert lapptäcke! Tänk om gamla saker kunde tala, vilka historier de skulle berätta :)
    Nej, man gör inte många knop nu i värmen. Man får lyssna på sin kropp och ge den vad den behöver. Det låter som din behöver vila. Så ta det lugnt och var rädd om dig. Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Värmen tar på krafterna! Skönt att du får sova och vila, det är viktigt! Trött och slö är jag men det går dåligt med sovandet nattetid...känns som att sova i en bastu!!!
    Kram från Titti och ett stekhett Öland

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.