lördag 4 februari 2023

Veckoslutet

 Att träffa vänner och göra något kul tillsammans är ju guld värt. Det gäller bara att få till det. 

Vi som har känt varandra väldigt länge träffades i torsdags för att bowla. Ja vi åt lite god mat också såklart. Jag brukar skryta lite över att jag är bra på bowling men... Icke denna gång. Jag kom sist. Det var väl ingen som var så där jättebra om jag ska vara ärlig.

 Fast roligt hade vi. Oj så mycket skratt och tokerier. Det smittade av sig till många andra som var där kan jag lova. Dom skrattade med oss. Eller kanske åt oss. Fniss!

Bilden från booking .com

Fredagen startade jag på Gimo herrgård. Vi hade planeringsdag eller om man så vill "konferens" Det blev inte så mycket fotograferande för jag hade fullt upp med att leda och organisera. 

I det stora hela så var det en bra dag men lokalerna var utkylda så vi frös lite. Eftermiddagsfikat var kanske i futtigaste laget. Men en daddelboll är ju bättre än ingenting. Jag trivs i herrgård och slottsmiljöer på något vis. Högt i tak, pampigt och tjusigt. 

Hemma igen vid brasan så spelade vi på spåret mot äldsta sonen och hustru. Jag förlorade där med. Men jag vann ändå lite hälsa. För oj så mycket energi jag har nu.


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Verkligen tankat måbraenergi, som är toppen.
    Ha en skön och fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Låter ju som en helt perfekt inledning på helgen <3
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.