söndag 5 februari 2023

Jag målar på.

 Fast inte där jag borde måla. Nejdå jag sitter och myser med penseln på biblioteket alias mitt lilla pysselrum. 

Eller ska vi kanske säga ateljé. Det låter väl bra? Jag vet inte vad det är som ger mig den där ron när jag sitter där. På ett sätt så målar jag av figurer som jag möter i min vardag. 

Karaktärer som jag gillar och har gillat i många år. Man kan nästan säga att jag har en relation med varenda en på bilden. Är inte riktigt nöjd med spöket Laban faktiskt.

 Men måla väggar i köket blir det inte. Inte tapetsera heller. Fast jag vet att en vacker dag så kommer krafterna och inspirationen till det också. 

Ingen ko på isen som man säger. Jag har ändå googlat på om man ska riva ner den gamla tapeten eller inte. Ett steg i rätt riktning.

Skön Söndag!

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Åh, alla mina barndomsfigurer ju. Nostalgi på hög nivå måste jag säga.

    SvaraRadera
  2. Härligt att bara få sitta och måla och några av dina karaktärer har jag stött på i sagornas värld.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Det man mår bra av ska man såklart pyssla med. Måla på!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Bonjour Pia,

    J'aime beaucoup vos petits personnages, adorables en fait. Vous avez de la créativité en vous. Vous devriez écrire une histoire avec ceux-là, pour les enfants et les adultes aussi.
    Bonne semaine.
    Kram Hélène

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.