tisdag 31 januari 2023

Ljust och härligt

 Tack för era ord om att jag ska tänka på mig själv. Det ska jag verkligen göra. 

Jag har tagit en skön promenad och bytt gardiner. För som jag sa till min son som tyckte att jag skulle lägga mig och vila, jag mår inte bra om jag inte får ha fint omkring mig. Så är det bara. Nu flödar ljuset in i vardagsrummet igen. Bytte kuddfodral också och dammsög för det låg dun ifrån en kudde överallt. Kunde nästan tro att det dött en höna där på golvet. Så nu kan jag lägga mig en stund och koppla av.

 I morgon ska jag kontakta facket för ett samtal om pension. Att jobba 20% mindre skulle nog vara toppen. Nu lämnar vi Januari och kliver in i korta februari. Det ska bli så härligt. Bara 28 dagar kvar till den första vårmånaden.


Kram Pia


3 kommentarer:

  1. Hej Pia,

    Så fint och ljust det blev med vårgardiner och så vårigt med blåbärsris i vasen. Att jobba 20% mindre låter som det perfekta upplägget. Se bara till att det inte slutar med att du utför 100% jobb för 80% betald tid. Så blir det ofta för lärare. Man går ner i tid och utför samma jobb fast på 80% av tiden och med 80% i lön. Var rädd om dig!

    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Härligt att städa undan lite av vintern och jaga undan det värsta för att kunna släppa in vårljuset.
    Var rädd om dig och ha det gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Bra tankar...hur hittar man balansen i livet tro? Mellan jobb och räkningar? Vi får klura lite...
    Önskar dig en fin helg!
    KRAM

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.