måndag 22 augusti 2022

Vilken helg

 Jag uppskattar lugnet på helgen, ja det gör jag men den här helgen skulle det bli lite annorlunda.

Lånad bild

 Vi blev hämtade av kära syster med sällskap i bilen med plats för sex personer sen drog vi söderut mot Eskilstuna. Löste melodikrysset minsann på vägen. Ett tips! Parkerade bilen vid hotellet och strosade runt för att hitta det perfekta lunchstället. 

Lånad bild från nätet

Italienskt igen. Tjoho jag är i mat himlen. Sen checkade vi in på hotellet och gjorde oss redo för en helkväll på Sundbyholms slott med Diggilo. Magiskt och så underhållande. En av mina absoluta favoriter är ju med, Lena PH. Sen Sanne Salomonsen, vilken rock Queen underbart.

 Vädret var kanon och allt var bara sååå bra. Vi tog taxi dit och tillbaka vilket blev lite dyrt men med tanke på köerna och allt stök så var det värt varenda öre. Hotell Western Plaza har en fantastisk frukostbuffé kan jag meddela. 

Resan hem blev lika rolig den med fniss och skratt samt stopp på flera slott och gamla kyrkoruiner. 

Wenngarns slott här ovan och Johannesbergs slott här nedan

Söndagslunchen intog vi i Sigtuna på kända Våfflan.

Lånad bild från nätet

 Må bra kontot blev påfyllt. I alla fall för en kort stund. Upp som en sol och ned som en pannkaka. Livet är verkligen som en berg och dalbana. I dag har jag återhämtat mig lite efter en orolig nattsömn och fick ännu mera orosmoln strödda på mig under dagen. Jag kommer ta mig igenom detta också på ett eller annat sätt.

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Vilken trevlig och mysig helg du haft.
    Ja, tyvärr så är det lite berg och dalbana i livet ibland.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg ni har haft, bra för måbrakontot, trist att höra att det blev tråkigheter sen! Ta hand om dig! ♥

    SvaraRadera
  3. Ja, livet är verkligen ombytligt. Men vilken härlig utflykt!! Med god mat och underhållning i gott sällskap. Det är de avbrotten i vardagen som gör att man tar sig igenom de mindre lyckliga stunderna. Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Låter som ni haft det helt fantastiskt. Jobbigt att det blev orosmoln, sådant kan tära. Hoppas att det ordnar sig.

    SvaraRadera
  5. Låter som en härlig helg att minnas när höstmörkret kommer...
    Kramis från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.