lördag 13 augusti 2022

När astrarna slår ut

Lördagsmorgon och jag kikar runt lite i trädgården. Som vanligt iklädd nattlinne och med kameran i högsta hugg. 

 Äntligen så börjar astrarna blomma. Precis som jag hoppades på med färgen. Man vet ju aldrig hur det blir. 

Hur gick det med luktärterna då? Nja, jo jag har plockat några små buketter men kanske lika bra att jag ger upp drömmen om prunkande luktärtsspaljéer och ägnar mig åt sånt som jag kan. 

I växthuset börjar druvorna få färg och spetspaprikan växer och sen ska väl dom bli röda hoppas jag. Värmen gör att man inte orkar så mycket efter jobbet mer än bada, vattna och andas. 

Knappt så man orkar äta. Fast jag klagar inte bara konstaterar att det är sommar och väldigt varmt.

Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Det blommar ju fint och vackert ändå i din trädgård fast sommaren har varit varm.
    Ha en bra lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig färg på astern! Puh, ja nu är det varmt så det förslår...
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Hej Pia!
    Det var en riktigt fin aster. Luktärter är lite svårt. Jag har inte plockat så många, och nu ser det nästan ut som den bara bildar frön
    Vi får se om det blir något. De doftar i alla fall ljuvligt.
    Ha det gott / Kram Marika

    SvaraRadera
  4. Godmorgon,
    Jag brukar också vara ute och gå i nattlinnet på morgonen. Barfota i morgondaggen. Härligt! Så vackra blommor. Astra är så augusti. Otroligt med druvorna...Love it!
    HA en fin dag,
    Kramen, Anneli

    SvaraRadera
  5. Astern var fin, de har jag misslyckats totalt med så senare år. Luktärterna fick jag däremot till från och med förra sommaren. Började följa Cecilia Wingårdhs tips och vips... Så ge inte upp :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  6. Astrar på hösten är så vackra jag har även planterat några sådana däremot luktärter har jag gett upp om för dem misslyckas jag med.Så härligt med egna vindruvor och morgonvandring barfota låter mycket härligt det gäller att passa på när man kan.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  7. Så fina trädgårdsbilder! Det är du och Karl-Fredrik som tassar runt på morgonen i trädgården iförda nattlinnen eller morgonrock :)
    Blev lite full i skratt över dina sista rader... jag skrev nyss på min blogg att jag inte klagar på värmen, utan bara konstaterar... ;)

    Kram och ha det fint!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.