tisdag 28 september 2021

outnyttjat rum

Personalrummet. Ja vad ska man säga om det? Romantiskt och ganska så feminint om jag får tycka till. Tavlor på svaj och spetsiga lampor samt många rosa detaljer.
 

 Tapeten är inte riktigt min grej om man säger så. Nu skulle jag ju vilja ändra lite här inne. Dels för att det inte alls är många som utnyttjar detta fina och härliga personalutrymme. Men också för att få en mustigare och mer vilsam känsla. Där vi kan landa lite och ladda batterierna. Känna gemenskap.


En och annan grön växt i korgar tänker jag mig som kontrast mot plastväxterna i fönstren. Eller kanske det räcker med tapeten?


Mattan får vara kvar.
 Men ett soffbord där man kan få plats med några koppar och så... Det är ett måste. Ja kanske en rottingduk på det.


Binder samman med en rottingfåtölj för den som inte vill sitta så nära någon i en soffa. En mjuk fin dyna där såklart.






Jag tänker att brunt kan bli en bra kontrastfärg till allt det rosa.



Nuvarande bord som kan stå på sidan såklart. Piffade med ljuslyktor och annat fint. Gärna i bruna toner.


Fluffa till det med några nya kuddar i jordfärger.


Passar väl bra till en eller två gråa soffor.

Vad tror ni om det? 

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Det blir nog toppen tror jag.
    Tapeten var inte den vackraste precis.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Det kan bara bli bättre!! 😉
    Viktigt med mysigt och avslappnande personalrum! 👍🏼
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Tapeten är ju inte vilsam precis. Jag blir yr i huvudet bara jag ser den.
    Måla över är mitt råd. Bara det blir ett lyft... tror jag!

    Lycka till.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Ooops vilken hemsk (förlåt!!!) tapet i ett rum där man ska koppla av från sus och dus en stund! Skulle det vara möjligt att måla över den i en lugn ljus "grå-brun-beige-grön" nyans? Tror absolut på någon äkta grön växt och lite rotting och brunt piff till det hela! Krya på dig nu och hopppas provsvaret är negativt! Ja, jag har ju läst de senaste inläggen också! ;) :)
    Kram/maria

    SvaraRadera
  5. Ja, väldigt feminint! Har några manliga medarbetare?

    Jag gillar faktiskt tapeten!

    Kramen,

    Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.