måndag 27 september 2021

Blomkålsplättar och höstiga blad

 I dag känns det bättre. Tack och lov. Hostan dröjer sig kvar och flugorna med tyvärr men jag är på bättre humör. 

Jag har mest vilat faktiskt, legat på solstolen och lyssnat på musik. Gått några varv i trädgården och förundras över färgerna på blad och löv. Hösten är vacker. 

Tog en fika ute med skånsk äppelkaka med äpplen från eget träd. Sen känns det så bra att ta vara på rester. Slippa kasta mat som odlats i flera månader. 

Det var blomkåls stomp här om dagen och det blev lite över. Klart att jag stekte blomkålsplättar då. Lite bacon till om man så vill. 

Jag tog en klick stenbitsrom och gräddfil. Sonen tog pizzabitarna som var kvar från igår.

 Sen såg jag att det var ett vikariat ledigt som kokerska /kock på en förskola nära mig. Jag är så nära att söka och vad är det med mig egentligen? Ja som vill prova allting och aldrig landar. Någonting är det i alla fall.




Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Visst kan du ska söka, om känslan för det sitter kvar. Varför ska man nästan skämmas för att man är lite "ombytlig" när det handlar om ens arbete? Samtidigt som det förstås också kan vara bra att ge det nya jobb du har en chans. Och samtidigt som vikariat ju inte är optimalt.
    Inte lätt det där! Hälsningar Anette (pensionär) Tack för bra blogg förresten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att jag ska ge mitt nya jobb en chans. Tjänsten som verksamhetsledare är bara tillfällig vad som sagt och jag kommer göra mitt allra bästa där. Men sen så kanske mina sista år skulle kunna vara i ett kök. Jag älskar nämligen att jobba där brukar hoppa in som vikarie när ord. kock är sjuk. Man borde ju få ta tjänstledigt :-) Vad roligt att du gillar bloggen. Kram Pia

      Radera
  2. Visst är hösten vacker med alla dess färger som finns då.
    Plättarna såg väldigt goda ut.
    Klart du kan söka tjänsten om du vill.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.