söndag 26 september 2021

Seg dum söndag

 Vädret var ju bara så makalöst underbart. Sol, värme och klarblå himmel. 

Men om man är förkyld, hostar och har jätteont i magen så hjälper inte det tyvärr. Ja, Ja inget att göra åt. Jag orkade i alla fall bära in några pellisar till uterummet. Fast där kan man inte vistas för dessa förbenade äckelflugor. Jag begriper inte att det ska vara så många att man inte kan sitta ute i solen ens. 

Sen var jag tvungen att orka med att stänga poolen. Man måste hjälpas åt med den sysslan. Min värsta dag på året. Stort SUCK på den.

1. Det blir så sjukt fult.

2. Man kan inte bada eller höra porlet.

3. Jag hatar mörkret som ska komma.

Men annars så.. ja annars är det OK faktiskt. Nej, skoja bara jag råkade slå i lillfingret också så det är jättesvullet och gör sådär tokont. Jättesucken på det med. Har googlat på manualen till Mac men inte fattade jag något av den inte. Men en sak är kul. Mästerkocken på tv . 


Kram Pia 

2 kommentarer:

  1. Låter verkligen som en riktig skitsöndag.
    Hoppas dagen känns mycket bättre.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja dessa söndagar...inte precis veckans roligaste dag :) Konstigt att ni har så mycket flugor fortfarande, gillar inte heller flugor men även med lantbruk runt husknuten är vi ganska förskonade. Jobbigt med din hosta och aj för lillfingret...
    Hoppas din vecka blir bästa nu :)
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.