onsdag 29 september 2021

Välkommen hit & hem

 Ja man vill ju gärna välkomna sina vänner, nära kära och sig själv inte minst. 

För välkommen hit eller hem är viktigt tycker jag. Maken hade anammat att granngården sålde ljung, fem stycken för en hundring så det inhandlades. 

Sen var det upp till mig att fixa och ordna. Jag vill att det ska se inbjudande ut när man kommer in genom portalen. 

Ja självklart nere vid uppfarten också men dit har vi inte kommit riktigt ännu med höstpiffet. I mjölkkannorna blommar en petunia för fullt och så får det vara ett tag till. 

I dag har jag testat mig för Corona och då är det ju bara att invänta svaret. Medans så gör jag bara lite grann, så mycket jag orkar. 

Men hostan är bättre och snuvan med. Men man vet ju aldrig. Fast jag tror det är barnen som smittat mig med sina förkylningar.



Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Så underbart att kunna höstpiffa med lite ljung. Härligt att känna sig välkommen hem efter en dag på annan plats <3
    Håller tummarna för ett neg.test och krya på dig. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Riktigt fint höstboat vid din ingång.
    Hoppas ditt svar blir negativt.
    Ha en fin torsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.