tisdag 5 januari 2021

Räkor i glaset

 Trettondagsafton är det visst idag. Kanske man skulle svänga ihop något festligt till kvällen om jag nu orkar. Känner mig rätt så mör efter att ha varit ute i skogen i 3½ timmar. Men det är ju en dag i morgon också har jag hört. 


Räkor, avokado dill, hackad rödlök och citron serverat i ett glas känns lite helgmysigt tycker jag. Till det lite gott bröd fast ingen nödvändighet.


Om man känner för det så kan man göra en dressing på majonnäs, crème fraiche, lime och lite chili. Jag nöjer mig med lite pressad citron och svartpeppar.

Trevlig kväll på er.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Mmmmm....... påminner lite om räkcoctail som jag älskar :-)
    Här ska vi fixa lite pizza, ska bar jäsa degen färdigt först.
    Ha en fin trettonhelg. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Så gott! Skulle passa perfekt som förrätt till mina citonmarinerade kyckligklubbor som just puttrar i ugnen.

    Ha en mysig kväll.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Men så himla gott. Det får bli att köpa hem räkor nästa gång vi handlar.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.