tisdag 29 december 2020

Loppis i mellandagarna

 Man fick boka in sig på en timme och det gjorde jag. Tog med Sara också bara för att jag vet att hon gillar sånt här. 

Återbruk och leta efter sånt man behöver... ehhh eller inte. Jag hade i alla fall en helt otroligt trevlig timme där bland allt mellan himmel och jord. 

Med mig hem kom 6 små gafflar i nysilver, sex små glas från Iittala "Niva" och två små tenn/silver föremål, en stor korg, två glasburkar med lock samt ett blombord eller vad det nu är. Men jag föll pladask för det. Jag hittar användning för allt. 

Gafflarna tänker jag mig ha när man äter tapas eller som plockgafflar till sill och annat smått och gott. Det fina i kråksången är att det är samma lika mönster som de bestick jag redan har. De härliga glasburkarna med lock kan man ju ha vad som helst i. Idag blev det lyktljus.

Den stora korgen passade ju kanonbra till citronträdet. Glasen som är så gulliga kan man servera allt från likör till pannacotta i tänker jag. Till nyårsafton kanske med en Räkcocktail. 

Den fina bägaren från svenskt tenn är ju bara så fin att ha hyacint i, ja kannan också. Ja jag är så nöjd och priset för allt blev 370:- 



Det är ett som är säkert, jag kommer återvända. Här hittar ni den.

Kram Pia

1 kommentar:

  1. Men så mycket fint du hittade.
    Och allt har ju redan fått sin plats eller kommer snart till användning.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.