tisdag 29 september 2020

Hur går det med växthuset

 Halloj! 

Jo men det går sakta men säkert framåt. Vi hade ju hjälp av sönerna med att lyfta ur tunga glaspartier och sätta dem på plats igen. 

Ja Lilla Ivar hjälpte också till på sitt sätt. Nu är bottenreglarna utbytta och utbyggnaden på gång. Lister som ska kapas och målas ligger och väntar på mig. Jag ser i alla fall att det kommer bli bra när det är klart. 


Före och efterbilder.

Min rygg känns betydligt bättre idag och inte är jag yr eller vimsig heller. Vet i tusan vad som hände. Kom på att jag skurade kökstaket i söndags. Stod inte ut med att se all flugskit på det vita. Kan ju vara sviter av det plus att man lyfter en hel del barn på jobbet. Jo jag har grävt en del också. Ha Ha! Har jobbat i köket också vilket är ett tungt jobb. Jag ska fortsätta äta smärtstillande och anti-inflammatoriskt så är jag säkert på banan igen inom kort. 

 Här käkar liten lunch efter byggjobbet i onsdags. Hur som haver så är jag glad över att ha en händig man som bygger fint åt oss. Nu längtar jag tills jag får lägga mitt tegelgolv. Jag lovar inget men om det blir klart innan vintern så ska ni få se.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Åhh vad spännande att följa, det kommer bli jättefint när det är klart :-)
    Ha de gott och krya på dig. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Ert växthus kommer att bli så fint när det är färdigt.
    Ha en fortsatt fin tisdagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Växthuset kommer att bli jättefint! Det får ta sin tid, ingen stress du vet...yr i bollen låter inte kul alls. Skönt att du är bättre.
    Ha en fin kväll och ta väl hand om dig Pia...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Så roligt projekt! =) Ska bli kul att se hur det blir när det blir klart :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.